jueves, 25 de noviembre de 2010

El bebedero

Foi instaláu p'abebentar ganáu. Los llunes celebrar nel barriu alto'l mercáu selmanal de ganaos y esti nun podía escarecer d'agua. Asina, quién allegaben a él pa mercar el so ganáu, sabíen de mano la esistencia del elementu líquidu.
Fue instalado para abrevar ganado. Los lunes se celebraba en el barrio alto el mercado semanal de ganados y este no podía carecer de agua. Así, quiénes acudían a él para mercar su ganado, sabían de antemano la existencia del elemento líquido.
D'él llegaba l'agua a los bebederos qu'había na corte de Carbajal, p'atender la so amplia ganadería. D'ende que Ramón el caseru y el so fíu Ramonín curiaren que tou fuera bien.

De él llegaba el agua a los abrevaderos que había en la cuadra de Carbajal, para atender su amplia ganadería. De ahí que Ramón el casero y su hijo Ramonín cuidaran que todo fuera bien.

Emprestó serviciu, porque en munches ocasiones ames de casa del barriu abastecer d'agua de la bebezón, bien por corte municipal o por non disponer d'ella en casa. Una d'estes persones yera Manuelina, de condición bien humilde y que nun llegó a la indigencia por arguyu. Sobrevivía de restolar y tou valía-y, recoyía hasta los perdigones d'escopeta de les barraques de tiru en Les Meanes. La muyer nun tenía agua en casa y diba a la bebezón a buscala, tornando col calderu enriba de la cabeza.
Prestó servicio, porque en muchas ocasiones amas de casa del barrio se abastecían de agua del bebedero, bien por corte municipal o por no disponer de ella en casa. Una de estas personas era Manuelina, de condición muy humilde y que no llegó a la indigencia por orgullo. Sobrevivía de la rebusca y todo le valía, recogía hasta los perdigones de escopeta de las barracas de tiro en Las Meanas. La mujer no tenía agua en casa e iba al bebedero a buscarla, regresando con el caldero encima de la cabeza.
Encaloraos chavales introducíen de golpe la cabeza nél, enfrescando la sudada contraida xugando al fútbol nel mercáu de los gochos, lo que faíen a diariu, si nun lu torgaba'l guardia municipal. N'ocasiones, apaecía por sorpresa Ramón el carreteru y somorguiar de cintura pa enriba. Cosa que fixo voluntariamente aquella pareya que llegó corriendo dende Casa Guardáu, porque dambos apostaren quién comía más guindilles, y claro ...
Acalorados chavales introducían de golpe la cabeza en él, refrescando la sudada contraída jugando al fútbol en el mercado de los gochos, lo que hacían a diario, si no lo impedía el guardia municipal. En ocasiones, aparecía por sorpresa Ramón el carretero y los zambullía de cintura para arriba. Cosa que hizo voluntariamente aquella pareja que llegó corriendo desde Casa Guardado, porque ambos habían apostado quién comía más guindillas, y claro ...
Sí, la bebezón foi y ye la piscina del Carbayedo.
Sí, el bebedero fue y es la piscina del Carbayedo.

1 comentario:

  1. Rodolfo Dinten 27 de diciembre de 2010 a las 22:09 Denunciar
    Julio,he leido tus articulos,y siento aquel olor a moñica,de los lunes,aquelles gaseoses que tomabamos en El Carreño o en El Guardao,con puñaos de( cacahueses),el charlatan que se ponia enfrente de lo que es hoy El Cocolé,que regalaba de todo y baratissssimo,bueno no quiero ser pesao,tienes mucho,pero mucho que escribir del Carbayedo y alrededores,un abrazo!

    ResponderEliminar